Wednesday, August 17, 2011

Ramadhan Di Dungun

Tanggal 14Ogos lepas saya dan suami sepakat nak balik berpuasa kat Dungun yelah asyik berbuka n bersahur berdua je, tak meriah rasanya ramadhan ni, so kami pon blik ke Dungun umah mertua saya, kami bertolak tgahari sampai kat dungun dah petang, sampai je dah bau aroma masakan mak kat dapur hehehe. Mak mertua saya memang seorang yang sangat rajin, banyak makanan yang mak masak. walaupun mak ada pembantu rumah tetapi dia yang masak, pembantu rumah (kak sarah) tolong2 je..saya sangat respek mak mertua saya....walaupumn dia seorang pensyarah tetapi tidak kekok melaksanakan tugas2 sebagai suri rumah. Harap2 saya pon dapat jadi macam dia :))

Duk kat KL ni tak rasa pon suasana ramadhan huhu, bila balik kg barulah terasa, tapi kat umah mertua ktorang tak beli makanan kat bazar tapi masak sendiri hehehe..bila masuk berbuka ktorang berbuka dengan syukur sangat2..malam plak semua pergi teraweh tapi saya tak dapat pergi, nak buat mcmn kan ada baby...kcian kat bby nanti..


Untuk pengetahuan ni firstime saya berpuasa di dungun hehehe, syok gak, dapat jumpa keluarga...yang penting suami saya pon hepi sbb nanti dia tak dapat blik kg raya huhuhuhu sedihhhhhhhh...suami kerja..


Pe2 pon time kacih kat kuarga kat dungun sbb sonok sgt berpuasa dapat berpuasa sama2, dapat sahur dan buka pose sama2...Buat mak timekaceh sbb bekalkan kami macam2 makanan hehehe..dan pokok2...


No comments:

Post a Comment