Tuesday, March 18, 2014

Gambar Dan Senarai Nama Remaja Yang Mati Overdose Di Konsert




Gambar Dan Senarai Nama Remaja Yang Mati Overdose Di Konsert | Saat negara kita ditimpa dengan kehilangan pesawat MH370 ini ada pula berita yang amat menyedihkan apabila Remaja kita mati akibat overdose dadah ini. Baca selanjutnya

Gambar Dan Senarai Nama Remaja Yang Mati Overdose Di Konsert

Enam remaja maut termasuk tiga gadis, disyaki akibat mengambil dadah secara berlebihan hingga mengalami sesak nafas, ketika menghadiri sebuah konsert yang dikenali Future Music di Stadium Bukit Jalil malam tadi.

Tiga lagi lelaki dalam keadaan kritikal, kata Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh hari ini.

Enam orang yang meninggal dunia itu adalah warga tempatan berumur 19 hingga 28 tahun dan disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) awal pagi tadi.

Mereka ialah Kamal Zekry Kamal Basha, 22, Victor Wong E Hern, 26, Sabreena Kamaruddin, 21, M.Suresh, 28, Syazana Sohaime, 23, dan Nor Faizza Mohd Wazir, 27.

Dua orang yang kritikal ialah warga Singapura dan seorang lagi warga tempatan, dalam lingkungan umur 19 dan 27 tahun, mereka kini menerima rawatan di PPUM dan di PPUKM, katanya.

Mohmad berkata ekoran kejadian itu dan hasil perbincangan dengan pihak penganjur, konsert berkenaan 'Future Music Festival Asia' yang sepatutnya berakhir malam ini, dibatalkan.

Konsert itu diadakan sejak Khamis.

"Keenam-enam yang maut itu dipercayai mengambil dadah jenis methamphetamine dari luar stadium sebelum masuk dan melihat konsert itu. Dadah tersebut dikenali sebagai 'designer drug' atau dadah sintetik," katanya.

Mohmad berkata dadah itu dijual dengan harga sekitar RM60 hingga RM100 sebiji bergantung kepada kandungannya.

Sepanjang dua malam konsert itu berlangsung juga, polis menahan 19 orang pengunjung konsert termasuk 12 warga asing dari negara Singapura, Sudan, Australia dan Indonesia atas kesalahan memiliki dadah, katanya.- Berita Harian

No comments:

Post a Comment