Thursday, July 24, 2014

30 Fakta Berkaitan Nahas MH17 Yang Anda Perlu Tahu

1. Rusia. China. Iran. Adalah proksi yang bersekutu.
2. Kumpulan pemisah Ukraine pro Rusia ialah pejuang pemisah yang bersekutu dengan Rusia.
3. Vladimor Putin ialah Presiden Rusia.
2
4. Dakwaan mengatakan bahawa kumpulan pemisah mahu menembak mati presiden Rusia adalah karut kerana kumpulan pemisah wilayah bergolak dan Rusia bersekutu.
5. Rusia menafikan melalui ruang udara Ukraine. Sehingga kini pihak yang mendakwa Rusia melalui ruang udara Ukraine tidak menghadirkan bukti laluan pesawat yang dinaiki oleh Putin.
6. Setakat ini hanya Ukraine keluarkan kenyataan rasmi bahawa peluru berpandu itu ditembak oleh kumpulan pemisah Ukraine.
7. Tiada pengakuan rasmi yang dikeluarkan oleh ketua kumpulan pemisah Sergev Kavtaradze.
8. Rusia menafikan terbabit (bertanggungjawab) dalam insiden berkenaan. Kumpulan pemisah juga menafikan terlibat mendalangi insiden berkenaan. Mereka menyatakan bahawa misil yang dimiliki oleh mereka hanya mampu menundukkan pesawat yang terbang 3,000 hingga ke 4,000 kaki dari aras laut semata-mata.
2
9. Ukraine menafikan mendalangi insiden pesawat #MH17 ditembak jatuh. Dan media-media rasmi Ukraine mengeluarkan bukti bertalu-talu yang tersebar di pelbagai jenis media terutamanya yang pro kepada barat bahawa RUSIA dan kumpulan pemisah ialah dalang kepada insiden berkenaan. Setakat ini bukti yang dikeluarkan oleh Ukraine seperti rakaman perbualan telefon yang dipintas, gambar kenderaan misil yang bergerak ke sesuatu lokasi dan juga bukti berita yang mengesahkan satu pesawat ditembak jatuh adalah bukti-bukti yang tidak dapat direkodkan sebagai sahih.
10. Ukraine. Britain. Australia. USA. Ialah mereka2 yang bersekutu.
11. Agensi-agensi berita seperti CNN, Telegraf, Dailymail, Foxnews ialah media-media yang bersekutu dengan barat.



No comments:

Post a Comment